Mark Deuze

Media Studies

Hoogleraar
Universiteit van Amsterdam
Geesteswetenschappen
Media Studies

Culturele en creatieve sector
Aanpassen in tijden van crisis

Expertise

  • media industrieq
  • journalistiek
  • media geletterdheid
  • digitale geletterdheid
  • werk

Expert Statement

Onderzoek naar de arbeidsomstandigheden, productieprocessen en het management van media bedrijven (in de journalistiek, reclame/marketing/PR, muziek, film, televisie, en digitale games). Daarnaast onderzoek naar de digitale samenleving, media in het dagelijkse leven, en digitale geletterdheid. 

Voorbeeld van relevante publicatie

Deuze, M. (2017). Leven in Media. Amsterdam: Amsterdam University Press.
Deuze, M., Prenger, M. (Eds.) (2019). Making Media: Production, Practices and Professions. Amsterdam: Amsterdam University Press.
Deuze, M., Witschge, T. (2020). Beyond Journalism. Cambridge, UK: Polity Press.
https://www.communicationtoday.sk/the-role-of-media-and-mass-communication-theory-in-the-global-pandemic/

Contactgegevens

https://www.uva.nl/profiel/d/e/m.j.p.deuze/m.j.p.deuze.html

http://deuze.blogspot.com

mdeuze@uva.nl

Contactvoorkeur

Nederlands, Engels