Niels Holtrop

Universitair Docent Marketing

Universitair Docent
Universiteit Maastricht
School of Business and Economics
Marketing & Suppy Chain Management

Economische gevolgen
Consumentengedrag

Expertise

  • Adverteren
  • Promotie
  • Privacy
  • Marketing

Expert Statement

Niels’ zijn onderzoek loopt langs twee lijnen. Aan de ene kant is hij geïnteresseerd in hoe marketinginterventies (o.a. (online) adverteren, prijspromoties, voedingslabels op verpakkingen) en overheidsinterventies (b.v. de AVG/GDPR) consumentenkeuzes en consumentengedrag beïnvloeden. Anderzijds is hij geïnteresseerd in klantrelatiemanagement (acquisitie, retentie), in het bijzonder in de context van consumentenprivacy. 

Voorbeeld van relevante publicatie

Lobschat, L., N. Holtrop, N. Bruce, R. Rao (2020) “All Ads Are Not Created Equal: Display Advertisement’s Copy and Placement Effects on Clicks and Conversions,” working paper https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3531468

Contactgegevens

https://www.maastrichtuniversity.nl/nl/n.holtrop

https://sites.google.com/site/nholtrop/

n.holtrop@maastrichtuniversity.nl

Contactvoorkeur

Nederlands, Engels