Richard Rogers

Hoogleraar Nieuwe Media en Digitale Cultuur

Hoogleraar
Universiteit van Amsterdam
Faculteit Geesteswetenschappen
Digital Methods Initiative

Digitale samenleving en communicatie
Informatiestromen, misinformatie en geruchten

Expertise

  • nepnieuws
  • kunstmatige amplificatie
  • digitale methoden
  • sociale media onderzoek
  • platform lockdown

Expert Statement

Richard Rogers, PhD holds the Chair in New Media & Digital Culture at the University of Amsterdam. He is Director of the Digital Methods Initiative, which develops tools and methods for ‘natively digital’ research. Among other works, Rogers is author of Information Politics on the Web (MIT Press, 2004), Digital Methods (MIT Press, 2013) and Doing Digital Methods (Sage, 2019). Together with colleagues, he recently completed the ‘fake news’ study for the Dutch Ministry of Internal Affairs, inquiring into the phenomenon on Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Google, Reddit and 4chan. 

Voorbeeld van relevante publicatie

Rogers, R., & Niederer, S. (Eds.) (2019). The Politics of Social Media Manipulation. Den Haag: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Rogers, R., & Niederer, S. (Eds.) (2019). Politiek en Social Media Manipulatie. Den Haag: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2019/10/18/rapport-politiek-en-sociale-media-manipulatie

Contactgegevens

https://www.uva.nl/profiel/r/o/r.a.rogers/r.a.rogers.html

https://www.digitalmethods.net

rogers@uva.nl

Contactvoorkeur

Nederlands, Engels